Bike & Snow Shop
Jem słodycze – taka dieta!

Jem słodycze – taka dieta!

Często dostaję pytanie odnośnie słodyczy w diecie.
Jak sobie z nimi radzić, jak się powstrzymać przed sięgnięciem po czekoladkę, loda, batona…? Przecież tak kusi! Takie to dobre!

Reklama Google. Nie zawsze jest fit ;-)

Musisz zauważyć alternatywy, które pozwolą Ci zaspokoić łaknienie na słodycze.
Alternatywy, które zrobisz sam – często dosłownie w kilka minut! Słodkie, sycące, pyszne i zdrowe.
Wiesz, co jesz – a to chyba największa wartość.

Słodycze bez cukru?
Jak najbardziej! Twoje kubki smakowe będą wystawiały te przepisy na piedestał… Twoje zdrowie Ci podziękuje, a forma będzie uśmiechała się do Ciebie w lustrze. A kiedy ktoś zapyta: „Jak to zrobiłeś?”, rzucisz „Jem słodycze, taka dieta!”.

Zamieszczam Ci w tym artykule przepisy, które po prostu MUSISZ przetestować.
Dołączam zdjęcia, które udowodnią Ci, że domowe słodycze kuszą bardziej, niż produkty ukryte w kolorowych foliach, jakie widzisz na sklepowych półkach.
Obiecuję, że się nie rozczarujesz… I już teraz życzę smacznego! :-)

JAGLANKA

(Bądź życianka/owsianka – w zależności od tego, jakie dodasz płatki; moim faworytem są jaglane, zarówno pod względem smaku, jak i właściwości, ale gust gustowi nie równy).
Przepisu nie podam, bo nie chcę Cię ograniczać. Wsypuj tyle płatków, ile potrzebujesz! Zalej wodą, dodaj odżywkę białkową bądź przyprawy takie jak cynamon, kakao – co lubisz. Dorzuć masło orzechowe, wiórki, orzechy i świeże bądź suszone owoce. Kombinuj, baw się – na tej samej bazie możesz zrobić dziesiątki różnorodnych wersji właściwie tego samego posiłku, który za każdym razem będzie zadowalający i mega smaczny, a przy okazji – zaspokoi Twoje łaknienie na słodkie!

MUG CAKE

♦ 30 g płatków owsianych/żytnich/jaglanych/orkiszowych (Wasz wybór) ♦ 50 g jogurtu naturalnego ♦ 15 g odżywki białkowej ♦ 1 jajo
Mug cake, czyli kubkowe ciasto, jest – można powiedzieć – rodzonym bratem poprzedniej słodkości. Z tym,  że robimy się go w… mikrofali. Powyżej wymienione składniki mieszany i wstawiamy do kuchenki mikrofalowej na jakieś 3-4 minuty. Potem wyjmujemy, wyrzucamy na talerzyk i podajemy z dodatkami.

 

Owocowe lody proteinowe

♦ 200 g owoców (najlepiej sprawdzają się jagody, jeżyny, maliny, truskawki, wiśnie itp.)  ♦ 20 g odżywki białkowej (owocowy smak jest tu strzałem w 10!)

Owoce (wcześniej zamrożone) obmywamy pod ciepłą wodą, aby trochę „puściły”. Wkładamy do naczynia, wsypujemy odżywkę białkową i blendujemy.
Możemy dodać do lodów również dodatki – tak naprawdę, co dusza zapragnie i na co kubki smakowe mają ochotę.

Czekoladki

♦ 30 g odżywki białkowej ♦ 25 g oleju kokosowego

Olej rozpuszczamy, dodajemy do niego odżywkę, mieszamy i do lodówki na godzinkę. Możemy do masy dorzucić także orzechy, masło orzechowe, owoce liofilizowane, bakalie.

Kulki LOW CARBS

♦ 40 g odżywki białkowej ♦ 4 łyżki mąki kokosowej ♦ łyżeczka kakao ♦ czubata łyżka oleju koko (do rozpuszczenia) ♦ mleko dla uzyskania lepkiej konsystencji ♦ 20 g daktyli ♦ 20 g orzechów ♦ wiórki kokosowe do obtoczenia

Mieszkamy odżywkę, mąkę, kakao. Dodajemy olej i mleko. Siekamy daktyle i orzechy. Dodajemy do masy. Formujemy kulki. Obtaczamy w wiórkach.

Omlet jaglany z cukinią i marchewką

♦ 1 średnia marchewka ♦ 1/3 średniej cukinii ♦ 50 g mąki jaglanej ♦ łyżka kakao ♦ 1 jajo ♦3 białka ♦ 5 g oleju kokosowego ♦ masło orzechowe ♦ owoce

Ścieramy na tarce marchewkę i cukinię. Białka ubijamy na pianę. Łączymy ze sobą starte warzywa, pianę oraz mąkę i kakao. Smażymy pod przykryciem na oleju kokosowym po obydwu stronach. Po usmażeniu na wierzch dodajemy masło orzechowe oraz owoce bądź jeszcze inne dodatki.