Kreatywni Rewolwerowcy
Logo Poradni Dietetycznej AleDieta
Logo Poradni Dietetycznej AleDieta

Czy da się schudnąć bez diety?

Przytoczę Wam pewną historię.

Pani Ania od dawna zmaga się z nadmiernymi kilogramami.
Przeszła w swoim życiu już kilka diet odchudzających, które dawały jej upragnioną masę ciała, natomiast po ich zakończeniu pojawiał się efekt jo-jo.

Czy to znaczy, że Pani Ania jest do końca życia skazana na nadwagę?

Czy to znaczy, że do końca będzie żyła w dyskomforcie związanym z nadmierną masą ciała? Kto z Was ma podobnie?

Reklama Google. Nie zawsze jest fit ;-)

Jak myślicie, co spowodowało, że diety stosowane przez Panią Anię, dawały niesatysfakcjonujący efekt? Otóż odpowiedzą na to pytanie jak nic innego jak samo pojęcie „diety”. Zastanów się, jakie myśli przychodzą Ci jeśli pomyślisz o tym słowie?

Czym jest dla Ciebie dieta?

Dieta większości z Was słowo dieta kojarzy się z czymś co jest nakazane i zakazane.
Kojarzy się z reżimem, pilnowaniem się, niemożnością zjedzenia szczególnie tych rzeczy, które uwielbia się jeść czy pić.

Czy to skojarzenie jest pozytywne i każdego zachęci – idź na dietę?

Nic z tego. Dlatego po części ten reżim powoduje, że z „diety” bardzo szybko się rezygnuje.

Też chudniesz do lata czy na sylwestra?

Kolejnym skojarzeniem „diety” to czas: np. schudnę do lata, schudnę do sylwestra.

No dobra, a co dalej? Co po sylwestrze? Co po wakacjach? Na diecie, do końca czerwca, jem wg regułki, a od 1go lipca wracam do „normalnego” jedzenia . I jaki uzyskujemy efekt? Nic innego jak efekt jo-jo.

Dawne nawyki żywieniowe, sprzed „diety” spowodowały, że pojawiła się nadmierna ilość kilogramów, więc po „diecie” wracając do starych nawyków żywieniowych jest bardzo duża szansa, że wagowo wrócimy do punktu wyjścia.

Jak uzyskać długofalowy efekt odchudzania?

To co zrobić w takim razie, żeby uzyskać długotrwały efekt? Popracować nad zmianą nawyków żywieniowych.

Nawyki żywieniowe utrwalane są u każdego od lat, wiec warto przyjrzeć się temu jak się odżywiasz.
Chcąc schudnąć warto zastanowić się co sprawia, że aktualnie Twoja masa ciała rośnie lub stoi w miejscu, jakie błędy popełniasz.

Długopis i kartka to najlepsze narzędzie.

Zapisz sobie na kartce co jesz. Popatrz nad czym możesz popracować i co zmienić. Jeśli zmienimy złe nawyki żywieniowe i będziemy odżywać się świadomie to, efekty na pewno się pojawią. Będzie trzeba na nie dłużej poczekać, ale będą także trwalsze. Dlaczego? Dlatego, że nie będziemy chcieli wrócić do złych nawyków żywieniowych (kto chce źle się odżywiać?), nauczymy się co sprawia, że tyjemy a co, że chudniemy. A co najważniejsze te dobre nawyki będziemy utrwalać i powielać, co w końcu wejdzie w przysłowiową krew.
Więc nie przechodźcie już na dietę, tylko zmieniajcie swoje nawyki żywieniowe.

To jest gwarancją Twojego sukcesu!

Dietetyk Aleksandra Gałecka, Poradnia dietetyczna AleDieta