Zły cukier - jeszcze o błędach żywieniowych i złej diecie

Zły cukier - jeszcze o błędach żywieniowych i złej diecie

Pisałem już o tym, że największym błędem przy odchudzaniu jest spożywanie zbyt małej dziennej ilości kalorii.
Dzisiaj o cukrze: ogranicz cukier oraz produkty zawierające cukry proste.

Drugim błędem żywieniowym, jeśli chcemy zrzucić parę kilo lub po prostu chcemy zdrowo się odżywiać jest duża ilość cukru w naszym dziennym zapotrzebowaniu kalorycznym.

Na przykład pani Kowalska pije dziennie 2 herbaty i 2 kawy, do każdej szklanki dodaje 2 łyżeczki cukru, to razem mamy 8 łyżeczek, w jednej pełnej łyżeczce cukru jest około 40 kcal, to już mamy 320 pustych kalorii. Do tego jakaś słodka bułeczka i już mamy tak skromnie około 700 kcal. Pić też coś trzeba, to Pani Kowalska uwielbia coca cole i wypija dziennie na przykład 0,5 litra tego napoju, gdzie w 100 ml jest też jakieś 40 kcal i do tego jeszcze jakiś cukiereczek.

Pisząc naprawdę tak skromnie, to już jest około 1000 pustych kcal. To już dobre dwa pełnowartościowe posiłki.

Do czego dążę, musisz zwracać uwagę co jesz i co zawierają dane produkty, postaraj się ograniczyć cukier i produkty zawierające cukry proste.
Wiem z doświadczenia, że na początku jest ciężko ale zrób to stopniowo, na przykład słodzisz do herbaty 2 łyżeczki, to wsyp 1,5 łyżeczki, a za jakieś 2-3 tygodnie - 1 łyżeczkę lub poszukaj zamiennika cukru.
Dobrym wyborem jest stevia lub ksylitol.

Jedz rozsądnie, z umiarem

Nie chodzi mi o to, że już w ogóle nic nie można, jeść można różne produkty, ale wszystko z głową i z umiarem. Wszystko ma swoje miejsce i czas.

Nie potrafisz zrezygnować z niektórych słodkich produktów, rób więcej sam/a takie słodkości (na zdjęciu: fit naleśniki z mąki orkiszowej-pełnoziarnistej, odżywką białkową - ciasteczkową, masłem orzechowym i kakao) lub po prostu OGRANICZ! Ja dałem radę, to Ty też dasz, tylko uwierz w siebie!

Produkty zawierające dużą ilość cukrów prostych:

  • słodycze (ciasta, ciasteczka, bułki słodkie, batony, czekolady)
  • płatki śniadaniowe (nawet te light czy fit),
  • jogurty smakowe,
  • napoje gazowane,
  • soki owocowe.

Cukier to druga z przyczyn, dlaczego nie chudniemy, a do tego jeszcze przybieramy na wadze bo nie zwracamy na to uwagi.

Spożywanie dużej ilości cukrów prostych i cukru, niesie za sobą również dużo chorób, takich jak na przykład: cukrzyca, miażdżyca, choroby serca, problemy z trzustką.

Czytaj etykiety,wybieraj mądrze produkty i z jak najmniejszą ilością cukrów prostych.