Kreatywni Rewolwerowcy
Czy warto przyjmować bardziej skondensowane dawki witamin i minerałów?

Czy warto przyjmować bardziej skondensowane dawki witamin i minerałów?


Dodatkowa suplementacja w wielu przypadkach jest jak najbardziej wskazana.
Jednak dużo wcale nie znaczy lepiej!

W wielu przypadkach stosowanie suplementów witaminowo-mineralnych jest bowiem bezsensownie nadużywane i przy dobrze zbilansowanej diecie nie ma to większego wpływu na poprawę zdrowia czy kondycji.

Jakie mogą być minusy nadmiernej suplementacji?

Epizodyczne przyjmowanie dużej ilości witamin przez krótki okres czasu może powodować nadmierne pobudzenie układu nerwowego, stany niepokoju, drżenie i nerwowość.
Tego często doświadcza sporo osób, które stwierdzają, że warto się solidnie dowitaminizować.

Także przedłużająca się w czasie (tygodnie, miesiące, a nawet lata) podaż dużej ilości preparatów witaminowych może powodować nadmierne pobudzenie układów enzymatycznych odpowiedzialnych za ich niszczenie.

W konsekwencji tego, powrót do normalnego sposobu żywienia lub obniżenie spożycia witamin do poziomu zalecanego, może w organizmie wywołać stan hipowitaminozy i wszystkich zaburzeń z nim związanych.

Dlatego warto zwracać uwagę by suplementacja nie przewyższała kilkakrotnie potrzebnych organizmowi dawek. Gdyż nie tylko nie daje to efektów, ale także dodatkowo mocno bije po kieszeni i może powodować skutki odwrotne od zamierzonych.

Źródło: Skierniewickie Centrum Dietetyki